Πάνω από 50 λεπτά το λίτρο αυξήθηκε η τιμή της αμόλυβδης το 2010, σύμφωνα με τα τελικά απολογιστικά στοιχεία από τις τιμοληψίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Η αύξηση στη λιανική τιμή ήταν σε ποσοστιαία βάση της τάξεως του 50% και οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των φόρων και των διεθνών τιμών των καυσίμων.Αναλυτικά, σύμφωνα με τις τιμοληψίες που έγιναν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, η λιανική τιμή της αμόλυβδης διαμορφώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου στο 1,593 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,076 στις 30 Δεκεμβρίου του 2009.Στο ίδιο διάστημα:
-Η τιμή διυλιστηρίου, στην οποία αντανακλώνται οι μεταβολές στις διεθνείς τιμές και την ισοτιμία ευρώ / δολαρίου, αυξήθηκε κατά 10,1 λεπτά.
-Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης ανέβηκε από 41 σε 67 λεπτά το λίτρο (αύξηση 26 λεπτά).
-Ο Φ.Π.Α. από 15,2 διαμορφώθηκε σε 27,5 λεπτά (αύξηση 12,4 λεπτά).
Μικρές αυξομειώσεις έγιναν στα περιθώρια κέρδους των εταιρειών εμπορίας και των πρατηριούχων.
Συγκεκριμένα, οι εταιρείες ανέβασαν το μικτό περιθώριο από 7,2 σε 7,5 λεπτά το λίτρο, ενώ στα πρατήρια το περιθώριο μειώθηκε από 5,4 σε 4,6 λεπτά.
Η αύξηση των τιμών είναι η βασική αιτία για τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων, η οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής, στο δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου έφθασε στο 8,4 %, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς κυμαίνεται στο 20 - 30 %.
Ο περιορισμός της κατανάλωσης έχει οδηγήσει σε προσωρινό ή οριστικό «λουκέτο» πάνω από 1.000 πρατήρια καυσίμων, ενώ αρνητικές είναι οι εκτιμήσεις αναφορικά με την επιβίωση των επιχειρήσεων το 2011.