Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Συνεχίζονται απροκάλυπτα οι τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο!

Δύο σχηματισμοί τουρκικών μαχητικών αποτελούμενοι συνολικά από 15 αεροσκάφη προκάλεσαν χθες στο βόρειο, κεντρικό και νότιο Αιγαίο τρεις παραβάσεις και μία παραβίαση.
Όλα τα αεροσκάφη αναχαιτίστηκαν και αναγνωρίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική. Η σύνηθης Τουρκική πρακτική “αμφισβήτισης” του Ελληνικού εναέριου χώρου επαναλήφθηκε για μια ακόμη φορά,
με την πλήρη κάλυψη της Τουρκικής κυβέρνησης, πους συνιθίζει ν’ αποδίδει “ανεπίσημα” τις πρακτικές αυτές στους… στρατιωτικούς. Μάλιστα χθες, ελληνικοί διπλωματικοί κύκλοι δεν απέκλειαν, μετέχοντας στο τούρκικο αυτό παιχνίδι, οι παραβάσεις και παραβιάσεις των τελευταίων ημερών να έχουν σχέση με την “κήρυξη” πολέμου από την κυβέρνηση Ερντογάν εναντίον του στρατιωτικού κατεστημένου, με τη σύλληψη άνω των 200 πρώην και νυν ανώτατων αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Ωστόσο, ταυτοχρόνως η ελληνική πολιτική της “χαμηλής αντίδρασης” δεν παύει να δημιουργεί ερωτηματικά εντός κι εκτός Ελλάδος, κατά πόσον η Αθήνα θέλει και μπορεί σήμερα και στο μέλλον, να υπερασπιστεί τον εθνικό θαλάσσιο και αέριο χώρο του Αιγαίου. Το δήθεν ¨”καταλυτικό” ερώτημα “μα τι να κάνουμε πόλεμο;” έχει την απάντησή του : αν απαιτείται πόλεμος για να σταματήσει η αμφισβήτιση της εθνικής κυριαρχίας, τότε ας γίνει! Γιατί αν ταυτοχρόνως “χάνουμε” εθνική κυριαρχία λόγω της υποταγής μας στο Μηνμόνιο -με δική μας ευθύνη- δεν είναι δυνατόν να υποκύψουμε και στην τουρκική στρατιωτική και πολιτική προκλητικότητα, χάνοντας και την “εδαφική κυριαρχία” μας.
Παραβιάσεις Εθνικού Εναερίου Χώρου & Παραβάσεις Κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας
Για να γίνει πιο καθαρό τι συμβαίνει ακριβώς, να πούμε ότι η παραβίαση εναερίου χώρου αφορά την άνευ αδείας πτήση αεροσκάφους άλλου κράτους σε ελληνικό εθνικό εναέριο χώρο. Παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας λαμβάνει κατεξοχήν χώρα όταν αεροσκάφος εισέρχεται στο FIR Αθηνών χωρίς να έχει καταθέσει σχέδιο πτήσεως, ήτοι κατά παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας. Οι κανόνες εναέριας κυκλοφορίας έχουν θεσπισθεί από τις εντεταλμένες από τον ICAO ελληνικές αρχές εναέριας κυκλοφορίας εντός του FIR Αθηνών με βάση τις προβλέψεις και τις σχετικές συστάσεις του ICAO, καθώς και τη διεθνή πρακτική και αποσκοπούν στην εξασφάλιση ασφαλών συνθηκών πτήσεως σε όλον τον εναέριο χώρο του FIR Αθηνών.
Η Τουρκία διατείνεται τα τελευταία χρόνια ότι η Σύμβαση του Σικάγου του 1944 και οι κανόνες και συστάσεις του ICAO δεν εφαρμόζονται έναντι των κρατικών αεροσκαφών, παραβλέποντας την υποχρέωση των κρατών να εξασφαλίζουν ότι τα αεροσκάφη τους σέβονται τις βασικές αρχές και τους κανόνες που είναι απαραίτητοι για την ασφάλεια της εναέριας κυκλοφορίας.
Ο συντονισμός των πτήσεων, τόσο των πολιτικών όσο και των στρατιωτικών αεροσκαφών, σε διεθνή εναέριο χώρο είναι απαραίτητος για ασφαλή διεξαγωγή της εναέριας κυκλοφορίας και συνίσταται στην ανταλλαγή κάθε πληροφορίας περί των πτήσεων σε μία περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η προβλεπόμενη από τον ICAO υποβολή των πληροφοριών πτήσεων υπό τη μορφή του σχεδίου πτήσης (Flight Plan).
ΠΗΓΗ: http://diolkos.blogspot.com/