Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Το Διαδίκτυο έριξε στο καναβάτσο τον έντυπο Τύπο


Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της έκθεσης State of the News Media του ινστιτούτου Pew, αφού σχεδόν πέντε στους δέκα Αμερικανούς πολίτες φαίνεται ότι προτιμούν να διαβάζουν τις ειδήσεις μέσα από το Διαδίκτυο τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα.
Συγκεκριμένα, το 46% των ερωτηθέντων προτιμά τον Κυβερνοχώρο για την ενημέρωσή του, ενώ μόλις ένα 40% απάντησε ότι εξακολουθεί να διαβάζει έντυπες εφημερίδες.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Tom Rosenstihl, υπογράμμισε ότι «η μετατόπιση προς το Διαδίκτυο είναι εντυπωσιακή και επιταχυνόμενη. Η άμεση υιοθέτηση των συσκευών tablet από το κοινό και η εξάπλωση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων συνέβαλαν καθοριστικά σε αυτό το φαινόμενο».

Χαμηλά διαφημιστικά έξοδα και περικοπές προσωπικού για τις εφημερίδες

Όπως προκύπτει από την έκθεση του ινστιτούτου Pew, οι εφημερίδες επλήγησαν σημαντικά από την οικονομική κρίση, η οποία οδήγησε σε κατακόρυφη μείωση των διαφημιστικών τους εσόδων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όμιλοι Μ.Μ.Ε., με μακρά ιστορία στον χώρο του έντυπου Τύπου, όπως οι «Gannet» και «New York Times», προχώρησαν σε περικοπές έως και 30% του προσωπικού τους, καθώς τη μερίδα του λέοντος, σε ό,τι αφορά στη διαφημιστική πίτα, λαμβάνει πλέον το Διαδίκτυο.

Συνταγή Murdoch, για να βγουν τα σπασμένα…

Σε μια ύστατη προσπάθεια να αναπληρώσουν τα χαμένα έσοδα, οι ηλεκτρονικές εκδόσεις των εφημερίδων υιοθετούν τη στρατηγική του μεγιστάνα των media, Rupert Murdoch, ο οποίος αποφάσισε να υπάρξει συνδρομή για τους αναγνώστες των διαδικτυακών του μέσων.

Στο πνεύμα αυτό, η εφημερίδα «The New York Times» αποφάσισε να χρεώνει για το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής της έκδοσης.