Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Προπαγάνδα και κατασκοπεία μέσω social networks σχεδιάζουν οι ΗΠΑ

Για ανάπτυξη λογισμικού από τον στρατό των ΗΠΑ που θα χειραγωγεί συζητήσεις στο Internet και τα social media κάνει λόγο δημοσίευμα του Guardian.
Στόχος του λογισμικού η εξάπλωση της προπαγάνδας των ΗΠΑ με τη χρήση ψεύτικων online προσώπων. 
Εταιρεία της Καλιφόρνια έχει υπογράψει συμβόλαιο με την Centcom (το στρατιωτικό τμήμα των ΗΠΑ που επιβλέπει τις ένοπλες επιχειρήσεις της χώρας στη Μέση Ανατολή και την κεντρική Ασία) για να αναπτύξει αυτό που περιγράφεται ως «υπηρεσία διαχείρισης online περσόνας».


Το συμβόλαιο ανέρχεται στα 2,76 εκατομμύρια δολάρια και έχει υπογραφεί με την Ntrepid, μια νέα εταιρεία που βρίσκεται στο Λος Άντζελες. Η τελευταία δεν έχει δώσει πληροφορίες για το αν το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι ήδη σε εξέλιξη.
Θα μπορεί να γίνεται έλεγχος με την μέθοδο αυτή σε 10 ξεχωριστές ταυτότητες χρηστών σε όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το συμβόλαιο που υπέγραψε η Centcom λέει ότι η κάθε περσόνα πρέπει να έχει ένα πειστικό υπόβαθρο, δηλαδή βιογραφικό με λεπτομέρειες, ενώ την ίδια στιγμή θα πρέπει μέχρι 50 χρήστες – διαχειριστές να «λειτουργούν» το account χωρίς το «φόβο αποκάλυψης από εχθρούς με υψηλή τεχνογωνσία».
Ειδικοί παρομοιάζουν το εγχείρημα με την προσπάθεια της Κίνας να περιορίσει και να λογοκρίνει κάθε δυνατότητα έκφρασης στο Διαδίκτυο.
Οι πολέμιοι της συγκεκριμένης κίνησης θεωρούν ότι μια τέτοια εμπλοκή θα δημιουργήσει ανεπιθύμητες παρενέργειες καθώς θα δημιουργηθεί λανθασμένη αντίληψη, σχόλια και αναφορές για τους στόχους που θέλουν να πετύχουν οι ΗΠΑ.
Την ίδια στιγμή ψευδείς online περσόνες στο χώρο των social media (sock puppets - μαριονέτες) θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν και άλλες κυβερνήσεις, ιδιωτικές εταιρείες και μη κυβερνητικές οργανώσεις να κάνουν το ίδιο.
Ο εκπρόσωπος της Centcom δήλωσε ότι αυτή η τεχνολογία υποστηρίζει απόρρητες δραστηριότητες blogging σε ξενόγλωσσα sites έτσι ώστε η Centcom «να μπορεί να αντιπαρατεθεί με την εξτρεμιστική και εχθρική προπαγάνδα κατά των ΗΠΑ».
Η Centcom δηλώνει ότι δεν στοχεύει σε κανένα site που βρίσκεται στις ΗΠΑ, είτε αγγλόγλωσσο είτε ξενόγλωσσο, και κυριότερα δεν στοχεύει στο Facebook ή το Twitter.
Το συμβόλαιο ανέρχεται στα 2,76 εκατομμύρια δολάρια και έχει υπογραφεί με την Ntrepid, μια νέα εταιρεία που βρίσκεται στο Λος Άντζελες. Η τελευταία δεν έχει δώσει πληροφορίες για το αν το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι ήδη σε εξέλιξη.